Există două aplicaţii foarte folositoare ale tehnicii înclinării capului. Limbajul trupului este o manifestare exterioară inconştientă a unor sentimente lăuntrice. Dacă am sentimente pozitive sau sunt de acord cu ceva, voi începe să fac această mişcare de înclinare a capului în timp ce vorbesc. Dimpotrivă, dacă sentimentele mele sunt neutre, dar încep intenţionat să dau din cap, voi încerca nişte sentimente pozitive. Cu alte cuvinte, sentimentele pozitive conduc la înclinarea capului, dar si înclinarea capului determină sentimente pozitive.
Acest gest este şi foarte contagios. Dacă înclinăm capul către cineva, respectivul va proceda, de obicei, la fel chiar dacă nu este de acord cu ceea ce îi spunem. Mulţi comercianţi folosesc această tehnică pentru a-i determina pe clienţi să fie de acord cu ei. Când comerciantul încheie fiecare frază cu o afirmaţie verbală, cum ar fi" "Nu-i aşa?", "Nu credeţi?" "Nu-i adevărat că ?", "Cinstit, nu?" şi dă din cap, clientul poate trăi un sentiment pozitiv şi aceasta creează şanse mai mari ca afacerea să fie perfectată. Aşa că obiceiul de a da din cap este recomandabil, atât în negocieri, cât şi în activitatea de comerţ sau de convingere. Un alt avantaj al folosirii înclinării capului este acela că menţine conversaţia fluentă. Iată cum trebuie procedat. După ce am pus o întrebare deschisă sau am folosit un "pod" şi interlocutorul răspunde, să înclinăm capul în timp ce el vorbeşte. Când termină de vorbit, să continuăm a da din cap încă de vreo cinci ori, cam o dată pe secundă. De obicei, după ce numărăm până Ia patru, interlocutorul va începe din nouă să vorbească şi să ne furnizeze alte informaţii. Şi atât timp cât stăm rezemaţi pe spate, cu mâna la bărbie, nu ne presează nimic să vorbim.
Acest gest este şi foarte contagios. Dacă înclinăm capul către cineva, respectivul va proceda, de obicei, la fel chiar dacă nu este de acord cu ceea ce îi spunem. Mulţi comercianţi folosesc această tehnică pentru a-i determina pe clienţi să fie de acord cu ei. Când comerciantul încheie fiecare frază cu o afirmaţie verbală, cum ar fi" "Nu-i aşa?", "Nu credeţi?" "Nu-i adevărat că ?", "Cinstit, nu?" şi dă din cap, clientul poate trăi un sentiment pozitiv şi aceasta creează şanse mai mari ca afacerea să fie perfectată. Aşa că obiceiul de a da din cap este recomandabil, atât în negocieri, cât şi în activitatea de comerţ sau de convingere. Un alt avantaj al folosirii înclinării capului este acela că menţine conversaţia fluentă. Iată cum trebuie procedat. După ce am pus o întrebare deschisă sau am folosit un "pod" şi interlocutorul răspunde, să înclinăm capul în timp ce el vorbeşte. Când termină de vorbit, să continuăm a da din cap încă de vreo cinci ori, cam o dată pe secundă. De obicei, după ce numărăm până Ia patru, interlocutorul va începe din nouă să vorbească şi să ne furnizeze alte informaţii. Şi atât timp cât stăm rezemaţi pe spate, cu mâna la bărbie, nu ne presează nimic să vorbim.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu
Va multumim pentru commentariu